رسم مسلمانی ریشه فتنه ها از دیدگاه پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم علی علیه السلام، الگوی مبارزه با رانت خواری یار ظالم نباشیم زهرا سلام الله علیها؛ جان فدای مقام ولایت حجاب اسلامی؛ نشانۀ عظمت زنان

ديدارها

دیدار رئیس قوه قضاییه

4 سال قبل
0 5955 1344 0

Video: دیدار رئیس قوه قضاییه

<p>در این دیدار مسائل مهمی همچون سرنوشت زندانیان مهریه، پرونده های اختلاس، زندانیان محکوم به قصاص، اطاله دادرسی و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.</p> <p>آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی قبل از هر چیز از زحمات ایشان در این مدت نسبتا کوتاه تقدیر و تشکر کرده و ایشان را مرد تحول در دستگاه قضایی دانستند.</p> <p>در این دیدار مسائل مهمی همچون سرنوشت زندانیان مهریه، پرونده های اختلاس، زندانیان محکوم به قصاص، اطاله دادرسی و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.</p> <p>حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مورد سرنوشت زندانیان مهریه اظهار داشتند: بحمدالله این مساله به حداقل رسیده و باقیمانده آن نیز حل خواهد شد.</p> <p>ایشان در مورد پرونده های اختلاس نیز گفتند: این پرونده ها با قاطعیت دنبال می شود و نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.</p> <p>معظم له یکی از مشکلات مهم در دستگاه قضایی را بحث محکومین به قصاص که ارباب دم حاضر به اجرای حکم قصاص نیستند و مایلند قاتل سال ها در زندان بماند و شکنجه شود، دانسته و اظهار داشتند: از نظر حکم شرع یا باید قصاص اجرا شود و یا از زندان با کفالت آزاد شود که در این رابطه جناب آقای رئیسی از حل این مشکل خبر داده و تاکید کردند کسی به خاطر قصاص در زندان نمی ماند.</p> <p>رئیس دستگاه قضا در این جلسه از تصمیم این دستگاه برای کم کردن تعداد پرونده ها از طریق مصالحه خبر داده و اظهار امیداوری کردند با فرهنگ سازی در خصوص عدم ارجاع مسائل کوچک به دادگاه، بار دستگاه قضایی کم شود و رسیدگی به پرونده ها سرعت گیرد.</p> <p>آیت الله العظمی مکارم شیرازی یکی از مشکلات را حکم دادگاه ها مبنی بر عدم الزام زوجه به تمکین تا اتمام اقساط مهریه دانسته و با توجه به طولانی بودن مدت اقساط که در بعضی موارد تا ده ها سال به طول می انجامد، اظهار داشتند: از نظر حکم شرع باید با پرداخت قسط اول زوجه تمکین کند. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به این دغدغه معظم له گفتند: خوشبختانه حکم دادگاه ها نیز تغییر پیدا کرده و همین گونه عمل می شود.</p> <p>در پایان معظم له با ابراز خرسندی از حل یکی پس از دیگری مشکلات سابق، توفیقات ایشان و همکارانشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت کردند.</p> <p>تاریخ انتشار: &laquo; 1398/05/06 &raquo;</p>

در این دیدار مسائل مهمی همچون سرنوشت زندانیان مهریه، پرونده های اختلاس، زندانیان محکوم به قصاص، اطاله دادرسی و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی قبل از هر چیز از زحمات ایشان در این مدت نسبتا کوتاه تقدیر و تشکر کرده و ایشان را مرد تحول در دستگاه قضایی دانستند.

در این دیدار مسائل مهمی همچون سرنوشت زندانیان مهریه، پرونده های اختلاس، زندانیان محکوم به قصاص، اطاله دادرسی و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مورد سرنوشت زندانیان مهریه اظهار داشتند: بحمدالله این مساله به حداقل رسیده و باقیمانده آن نیز حل خواهد شد.

ایشان در مورد پرونده های اختلاس نیز گفتند: این پرونده ها با قاطعیت دنبال می شود و نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

معظم له یکی از مشکلات مهم در دستگاه قضایی را بحث محکومین به قصاص که ارباب دم حاضر به اجرای حکم قصاص نیستند و مایلند قاتل سال ها در زندان بماند و شکنجه شود، دانسته و اظهار داشتند: از نظر حکم شرع یا باید قصاص اجرا شود و یا از زندان با کفالت آزاد شود که در این رابطه جناب آقای رئیسی از حل این مشکل خبر داده و تاکید کردند کسی به خاطر قصاص در زندان نمی ماند.

رئیس دستگاه قضا در این جلسه از تصمیم این دستگاه برای کم کردن تعداد پرونده ها از طریق مصالحه خبر داده و اظهار امیداوری کردند با فرهنگ سازی در خصوص عدم ارجاع مسائل کوچک به دادگاه، بار دستگاه قضایی کم شود و رسیدگی به پرونده ها سرعت گیرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی یکی از مشکلات را حکم دادگاه ها مبنی بر عدم الزام زوجه به تمکین تا اتمام اقساط مهریه دانسته و با توجه به طولانی بودن مدت اقساط که در بعضی موارد تا ده ها سال به طول می انجامد، اظهار داشتند: از نظر حکم شرع باید با پرداخت قسط اول زوجه تمکین کند. حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به این دغدغه معظم له گفتند: خوشبختانه حکم دادگاه ها نیز تغییر پیدا کرده و همین گونه عمل می شود.

در پایان معظم له با ابراز خرسندی از حل یکی پس از دیگری مشکلات سابق، توفیقات ایشان و همکارانشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت کردند.

تاریخ انتشار: « 1398/05/06 »

0 نظر

پاسخ

ارسال نظر